poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Kluczowe cechy sukcesu

 „Twój sukces składa się z sukcesów Twoich współpracowników”.   

Tymi słowami rozpoczęła swoje przemówienie Pani poseł Elżbieta Jakubiak na pierwszym Zjeździe Młodych PJN. Jak wiele prawdy mają w sobie te słowa wie każdy z nas. Każdy, kto zdaje sobie sprawę, że nie da się rady w pojedynkę osiągnąć sukcesu w żadnej dziedzinie, nie tylko w biznesie. Znacie sportowca, który osiąga sukcesy nie mając trenera,  sztabu, który z nim współpracuje, który o niego dba? Myślicie, że sława aktora wypływa jedynie z jego talentu? A może głównie z faktu świetnego scenariusza, porywającej fabuły i dobrej reżyserii filmu? Słowa Pani poseł oprócz życia codziennego trafnie opisują działanie i skuteczność  nowoczesnych instrumentów marketingowych. Zakończone sukcesem wdrożenie każdego pojedynczego elementu zaowocuje ogromnym, spektakularnym zwycięstwem nad innymi firmami w Twojej branży!

            Nowoczesny marketing, oprócz ogromnej siły ma jeszcze kilka innych cech, o których muszę Ci powiedzieć, abyś nie miał mi potem do zarzucenia, że cokolwiek przed Tobą zataiłam, Drogi Czytelniku.
 
Jakie cechy musisz w sobie odnaleźć, aby Twoje działania w tym obszarze zakończyły się sukcesem?

1.      Systematyczność – jeżeli zrobisz coś raz i nie będziesz tego regularnie powtarzał, lepiej wcale nie zaczynaj. Raz wykonane działanie powinno być ponawiane i udoskonalane. Systematyczne przypominanie o sobie daje ogromny efekt!

2.      Wytrwałość – nie zniechęcaj się zbyt łatwo! Czynności, które będziesz wykonywał będą nie raz bardzo nudne, ale wytrwałość popłaca!

3.      Cierpliwość – nie oczekuj, że bezpłatny marketing spowoduje, że z dnia na dzień ustawi się pod drzwiami do firmy kolejka oszołomionych Twoją ofertą Klientów. Pierwsze efekty zobaczysz szybko. Na Wielki Bum będziesz musiał jednak poczekać. Pamiętaj! Im bardziej zaangażujesz się w promowanie swojej firmy tym szybciej osiągniesz sukces! Marketing bezpłatny największe efekty daje w okresie długoterminowym.


4.      Odwaga – nie bój się robić tego czego nie robią inni. Podpatruj konkurencję, ale nie porównuj się do niej, bo Ty jesteś najlepszy! Bądź prekursorem, bądź innowatorem, dawaj przykład, niech inni naśladują Ciebie!

5.      Determinacja – jesteś pewien, że chcesz osiągnąć sukces? Jak wiele jesteś w stanie dać od siebie, aby zapewnić sukces swojej firmy? Jak wiele jesteś w stanie poświęcić dziś, aby za rok lub dwa świętować swój spektakularny sukces? (i zaprosić mnie wtedy na kawę?)

Bądź systematyczny, wytrwały, cierpliwy, odważny i zdeterminowany, a zapewniam Ci, że Twoja konkurencja będzie mogła jedynie próbować nieudolnie Cię naśladować!

Nowoczesne instrumenty marketingu bywają nazywane alternatywnymi. Nic dziwnego. Są w końcu odpowiedzią na często kosztowne, tradycyjne metody promowania firmy. Ale czy mniej skuteczne? Przekonajcie się sami … :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz