Podobno jest ich aż 400! Jedne przestają istnieć, w ich miejsce powstają nowe, podczas, gdy inne zmieniają nazwę. Tablica.pl. gumtree.pl, olx.pl … Niektórzy nie doceniają siły portali ogłoszeniowych i uważają, że zamieszczanie ogłoszeń to strata czasu, bo i tak nikt tego nie czyta. Nic bardziej mylnego! Systematyczne pojawianie się w portalach oraz właściwy dobór słów kluczowych świetnie pozycjonuje Twoją ofertę w wyszukiwarkach. Dowodem na to, że jest to skuteczny środek dotarcia do klienta, jest chociażby fakt istnienia na polskim rynku firm, które za pewną opłatą mogą wyręczyć Cię w zamieszczani u ogłoszeń. Ale moim zdaniem skoro możesz zrobić to sam, to po co przepłać?
Od dzisiaj zaczynamy masowo atakować Internet. W ciągu najbliższych tygodni dowiecie się, jak wiele możliwości daje współczesny marketing w tym zakresie i mam nadzieję, że nie raz uda mi się Was zaskoczyć!
Portale ogłoszeniowe to drugie, po Google Adwords, narzędzie marketingu, o którym chciałabym napisać. Gdy zaczynałam pracę z alternatywnymi źródłami marketingu, zrobiłam bazę wszystkich portali ogłoszeniowych, jakie udało mi się wówczas znaleźć. W chwili obecnej posiadam bazę około 200 portali ogłoszeniowych, na których systematycznie zamieszczam ogłoszenia.
Jeżeli po raz pierwszy będziesz promował firmę za pośrednictwem portali ogłoszeniowych myślę, że warto zacząć od ogólnej oferty firmy. Reasumując – opisz cały obszar Twojej działalności, ale skup się na konkretach, bo długość ogłoszenia jest często ograniczana przez administratorów. Następnie przemyśl dokładnie, na jakie produkty lub usługi dzieli się Twoja oferta i do każdego osobno napisz ogłoszenie.
>> Zamieszczanie ogłoszeń to także dobra możliwość do zapoznania się z konkurencją. Zobacz, jak oni to robią i zaskocz Klienta swoją ofertą!>>
O czym warto pamiętać zamieszczając ogłoszenia:
-> Zamieść na każdym portalu to samo ogłoszenie – to daje ogromną siłę przebicia w wyszukiwarce,
-> Pamiętaj o dodaniu zdjęcia do ogłoszenia, gdyż to zwiększa jego atrakcyjność,
-> Niektóre portale dają możliwość dodawania plików w formacie Word lub PDF. Przygotuj zatem skróconą ofertę swojej firmy, ulotkę, plakat albo cennik. Zaskocz Klienta kreatywnością!
-> Przypadkiem nie rozpoczynaj ogłoszenia od podania ceny! Chyba, że sprzedajesz auto, ale w każdym innym przypadku jest ona do negocjacji.
Jeżeli jesteś zainteresowany pozyskaniem bazy portali ogłoszeniowych, do których ja dodaję ogłoszenia, czekam na Twoją wiadomość!
Witam.
OdpowiedzUsuńJestem zainteresowany pozyskaniem bazy portali ogłoszeniowych, do których Pani dodaje ogłoszenia :)