środa, 4 maja 2011

Katalogi stron WWW

            Ciekawa jestem ilu z Was w ciągu ostatnich dni pomyślało: „Ocho! Już jej się znudziło pisanie bloga”. Wszystkie te osoby są w wielkim błędzie, ponieważ podczas mojej tygodniowej wizycie w najpiękniejszym kraju na świecie nie mogłam doczekać się, kiedy napiszę o kolejnym narzędziu promowania firmy w sieci. Włochy to kraj, który nie musi się reklamować, aby zaistnieć w świadomości turystów. Tak wspaniałe zabytki, sprzyjający klimat, ogromna liczba miejsc do zwiedzania, Apeniny rozciągające się przez niemal cały kraj, groźne, ale jakże piękne szczyty Alp, piękne plaże nad ciepłymi morzami nie muszą się martwić o promowanie. My jednak wracamy do rzeczywistości i nadal pozostajemy w tematyce promowania firmy w Internecie oraz o narzędziach, które pomagają w pozycjonowaniu firmy w wyszukiwarce Google. 
          
           Wracając do pracy po tygodniowym urlopie czekała na mnie miła niespodzianka. W końcu dotarła kartka z firmy Google z PIN-em do aktywacji usługi Google Miejsca! Kartka była wysłana 4 kwietnia 2011 roku z Warszawy, także jak na taką odległość to i tak szybko dotarła! Od razu wpisałam PIN i jeszcze zaledwie kilka dni, a Biuro Rachunkowe Rachmaks będzie widniało w kolejnym narzędziu Google.

Dzisiaj słów kilka o katalogach stron WWW.
          
           Wyskakuje ich mnóstwo, gdy wpiszemy w wyszukiwarkę dodaj stronę www, ciekawe strony WWW, katalog stron WWW itd. Większość z nich umożliwia dodanie informacji o Waszych stronach za darmo. Niekiedy jednak będziecie musieli zainwestować 2 lub 3 złote, aby Wasza strona pojawiła się w katalogu. Każdy katalog posiada swój regulamin, z którego błyskawicznie dowiecie się czy i ile to kosztuje. Zapewniam, że warto w każdym katalogu zamieścić kilka nieskromnych słów o firmie oraz wachlarzu usług, jakie oferujemy. 

           Większość katalogów stron jest ustandaryzowanych tzn. mają bardzo podobny lay out oraz proces wprowadzania informacji o stronie. Jest to ogromnym plusem, ponieważ nie zastanawiamy się zbyt długo, jak poruszać się po stronie i jak zamieścić info o nas. Często bywa tak, że po wklepaniu adresu naszej strony internetowej pewne opisy generują się same (są one automatycznie ściągane z naszej strony). Można je oczywiście zmieniać i modyfikować, tak aby w sposób jak najlepszy nas opisywały. 
          
          Oprócz informacji o stronie oraz ofercie firmy katalogi stron WWW dają możliwość zamieszczenia wszelkich danych teleadresowych. Osoby zainteresowane dowiedzą się zatem gdzie jest Twoja siedziba, jaki jest Twój adres e-mail oraz telefon kontaktowy. Informacja o Twojej stronie internetowej nie pojawi się od razu. Będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość, bo moderator będzie potrzebował od kilku do nawet kilkunastu dni, aby sprawdzić Twój opis. Po jego akceptacji zostaniesz poinformowany mailowo, o wyniku weryfikacji.
          
            Niektóre katalogi wymagają, aby opis był unikatowy. Oznacza to, że jeśli wkleimy taki sam opis, jak w innym katalogu to zostanie on usunięty. Warto zatem oprócz czytania regulaminu modyfikować i udoskonalać opisy. 
        
Dlaczego warto to zrobić?
Przewodnia zasada głosi, iż im więcej o nas w różnych miejscach tym lepiej. Im częściej pojawia się informacja o naszej firmie tym wyżej pniemy się w kierunku szczytu góry zwanej Google. A przecież to sobie założyliśmy na początku – dotarcie do pierwszej strony w wyszukiwarce. Można to porównać do wyprawy na najwyższy szczyt Alp – Mont Blanc. Nie jest łatwo, ale nasze wspaniałe narzędzia marketingowe są niczym raki, które nie pozwalają zsunąć nam się z górskiego zbocza. Będąc wytrwałymi dotrzemy na sam szczyt, a nasze wysiłki zostaną nagrodzone ogromną liczbą Klientów i pięknymi widokami na przyszłość.  



1 komentarz: