Dzisiaj zaczniemy z zupełnie innej beczki. Nie wiem, czy wiecie, ale mam totalnego fioła na punkcie języka angielskiego. A mówiąc dokładnie – kocham ten język! Od października zeszłego roku uczęszczam do Oxford Centre na kurs przygotowujący do egzaminu na certyfikat CAE, gdzie poznałam najwspanialszą nauczycielkę angielskiego, jaką do tej pory miałam. Od jakiegoś czasu konwersuje również z przesympatycznym native speakerem. Ostatnio rozmawiając z nim, dowiedziałam się, że popełniam kilka podstawowych błędów, które w ocenie Polaka nie są błędami, ale w ocenie Anglika mogą nimi być. Przecież we don’t mean to be rude! Od razu postanowiłam, że muszę się z Wami podzielić wiedzą (nie tylko tą związaną z marketingiem).
Po pierwsze zapomnijcie o zdaniu: „Yes, of course”. To może być odebrane, jako niegrzeczna odpowiedź, która podważa inteligencję rozmówcy. Wystarczy „yes”.
Po drugie: nie mówcie „Could you repeat your question?”. Poprawnie powinno być: „Could you say it again?”
Myślę, że moje prywatne lekcje angielskiego będą obfitowały w takie porady, zatem chyba będę musiała założyć kolejnego bloga, żeby zbytnio nie zbaczać z tematu.
Głęboko wierzę, że każdy z Was jest specjalistą w danej dziedzinie. A nawet jeśli nie do końca jest, to robi wszystko, aby swoje umiejętności udoskonalać. Tak, jak pan, który mówił „Hello Michael! I wanna play a game”. On niewątpliwie był specjalistą. Są również dziedziny, w których czujemy się, jak fish out of water. Poza tym nie musisz być ekspertem, aby stać się autorytetem w danej dziedzinie. Możesz zastosować moją technikę – kreować swój obraz, jako specjalisty w danej dziedzinie :) Dlatego kolejne narzędzie marketingowe to to za pośrednictwem, którego zaczniecie stawać się ekspertami. Pamiętajcie - practice makes perfect!
Załóż forum
Fora przeważnie są prowadzone przez specjalistów z danych dziedzin, którzy pod płaszczem dzielenia się własną wiedzą i dawaniem porad reklamują swoją firmę. Dobrze prowadzone i ciekawe dla odbiorców forum jest świetnym źródłem nawiązania kontaktu z potencjalnymi odbiorcami usług lub produktów, które oferujemy.
Ideą każdego forum jest prowadzenie dyskusji i odpowiadanie na pytania, które zadają czytelnicy. Rzetelne i szybkie odpowiedzi budują pewną relację między Tobą, a klientem, którego nigdy nawet nie widziałeś na oczy. Pomogłeś mu za darmo, także możesz być pewien, że jeszcze do Ciebie wróci. Nawet jeśli nie on sam, to poleci Twoje forum swoim znajomym.
Prowadzenie forum pomaga w motywowaniu samego siebie do ustawicznego poszerzania wiedzy. Jeżeli prowadzisz firmę lub uczestniczysz w rozmowach handlowych z Klientami wiesz, jak trudne potrafią oni zadawać pytania. Zaletą forum jest to, że nie musisz udzielać błyskawicznej odpowiedzi. Twoja odpowiedź nie musi być on the dot. Masz czas, aby znaleźć odpowiedź na każde, nawet najbardziej skomplikowane pytanie.
Forum to kolejne darmowe narzędzie marketingowe. Jest to element składowy tzw. marketingu wirusowego (ang. viral marketing). Nie reklamujesz bezpośrednio swojej firmy. Nie uderzasz Klienta nachalną reklamą. Ta forma reklamy to naprawdę nie jest donkey work.
Zakładając forum musisz przemyśleć kilka kwestii.
Po pierwsze zdecyduj, jak istotnym narzędziem będzie forum w Twojej działalności. Jeśli chcesz np. zamieszczać na nim darmowe porady prawne to spodziewaj się niemałego zainteresowania. Wtedy warto zadbać o to, aby mieć większą kontrolę nad tym, jak forum wygląda i co się na nim pojawia. Będziesz miał pewność, że w przyszłości nie będą na nim wyświetlały się niechciane reklamy oraz, że pewnego dnia nie zostanie zablokowane przez Administratora, który zmienia branżę. Forum można ściągnąć i zainstalować za pośrednictwem strony www.phpbb.com.
Jeżeli natomiast nie będzie ono dla Ciebie bardzo ważnym instrumentem możesz pozwolić sobie na skorzystanie z opcji free.
Przykładowe linki prowadzące do stron, na których możesz założyć swoje darmowe forum:
http://www.fora.pl/
http://www.pun.pl/
http://www.vgh.pl/
Na każdej z tych stron znajdziesz dokładną instrukcję, jak przebrnąć przez proces założenia własnego forum.
W prowadzeniu forum trzeba być systematycznym. Jeżeli długo nie odpowiadamy na pytania albo nie pobudzamy rozmowy umrze ono śmiercią naturalną.
szkolenia menedżerskie warszawa
OdpowiedzUsuńszkolenia handlowe
szkolenia miękkie katowice
szkolenia handlowe katowice
szkolenia biznesowe