wtorek, 24 maja 2011

Social media - podsumowanie

„Im więcej wiesz, tym więcej masz szczęścia”. To jakże prawdziwe przysłowie niedawno „obiło mi się o uszy”. Nawet nie wiem dokładnie gdzie i kiedy, ale jego treść mocno zakotwiczyła się w mojej pamięci. Wiedza. Czy ona jest? Zbiorem informacji, który posiadamy. A może jest to umiejętność zastosowania w praktyce teorii, jaką znamy lub do jakiej mamy dostęp w książkach i TV (wiedza praktyczna vs wiedza teoretyczna). Tak, czy inaczej według mnie jest to pojęcie abstrakcyjne i zupełnie niemierzalne (bo przecież nie powiecie mi, że kolokwium czy kartkówka sprawdza wiedzę). Im więcej wiesz, tym więcej zauważasz szans i okazji, które pojawiają się w otoczeniu. Im więcej wiesz, tym łatwiej znajdujesz nowe źródła wiedzy. Im więcej wiesz tym jesteś bardziej otwarty na nowe idee, pomysły. Przestajesz bać się innowacji i to właśnie w nich upatrujesz przyszłość Twojej firmy, kraju i świata. „Ale, im mniej wiesz, tym bardziej jesteś szczęśliwszy” – jak powiada druga część przysłowia. O ironio losu. Z tym stwierdzeniem też nie sposób nie zgodzić się, zwłaszcza w odniesieniu do programów informacyjnych. Jeżeli chcesz popsuć sobie humor włącz TV, a zaraz dopadnie Cię ogrom pesymistycznych, tragicznych i wbijających w fotel informacji. Im mniej wiesz tym mniej analizujesz, tym mniej dywagujesz np. nad powodzeniem Twojej idei. Wiedza poniekąd zabija kreatywność. Wbija nas w pewne ramy, zamyka w szablonach, zabiera odwagę wyjścia przed szereg… 

A co to ma wspólnego z tematem, który wałkujemy od kilku dni? Uważam, że wiele, gdyż twórcy social media są najlepszym dowodem na to, że nieraz warto być niekonwencjonalnym, odważnym, kreaktywnym i rozmarzonym. Warto mieć wiedzę, ale nieraz warto być głuchym na racjonalne pobudki naszych oponentów.

Po powstaniu YouTube’a, Facebooka nowe portale społecznościowe rosną, jak grzyby po deszczu. Jest ich naprawdę bardzo dużo. Niestety z większością z nich jeszcze sama dokładnie się nie zapoznałam dlatego dzisiaj tylko wypunktuję te, o których słyszałam.

I tak:

1)    Twitter – intensywnie wykorzystywany przez sferę polityczną,
2)    MySpace – tu z kolei napotkamy mnóstwo oficjalnych kont gwiazd show Businessu
3)    LinkedIn – podobne do naszego GoldenLine
4)    http://www.flickr.com/ - do dzielenia się zdjęciami
5)    http://sitetalk.info.pl/ - kolejny polski pomysł
6)    www.nk.pl – słynna Nasza Klasa
7)    http://www.lastfm.pl/ - do słuchania muzyki
8)   http://friendfeed.com/ - nakarm przyjaciół
9)    http://pl.justin.tv/ - nadawaj co Ty robisz
10) http://digg.com/ - wszystkie tematy w jednym miejscu
11) http://blip.pl/  - kolejny blog wspomagający Twój kontakt z przyjaciółmi.

Pewnie nie na wszystkich portalach, jako firma, trzeba mieć konto. Przeanalizujcie gdzie najlepiej się pojawiać, aby docelowo zyskać tą drogą nowych Klientów. 



2 komentarze: