wtorek, 10 maja 2011

Wyszukiwarki internetowe

         Ostatnio wspominałam o swoim uczestnictwie na konferencji „Mali mogą więcej – marketing start up’ów”. Z racji na to, że relacji z tego wydarzenia nie uda się zamieścić w jednym poście pewnie jeszcze nie raz przywołam tamto wydarzenie. Byłoby zbyt pięknie, gdyby wszystko, co zostało powiedziane na tejże konferencji podobało mi się. I dzisiaj chciałabym nawiązać do słów jednego z prelegentów, którzy dzielili się z nami swoją wiedzą podczas imprezy. Było to pan, który, jak sam to ujął „zrezygnował ze świata marketingu na rzecz świata finansów”. Jako powód rezygnacji przedstawił fakt, iż współczesny marketing to tylko reklama, a on często nazywany był „panem od reklamy”. Dla mnie jako osoby, która stara się wycisnąć z pojęcia marketing wszelkie soki do ostatniej kropli są to słowa nie do zaakceptowania! Po pierwsze krzywdzą i kaleczą one marketing! Być może te osoby, które nie mają żadnego pojęcia o tym, czym jest marketing stawiają znak równości pomiędzy pojęciami marketing i reklama. Jednak wszyscy ci, którzy kiedykolwiek zetknęli się nawet z samą definicją wiedzą, że reklama jest jedynie jedną ze składowych promocji, które obok produktu, dystrybucji, ceny. Słynne 4P: product, price, place, promotion. Czy zatem, ktoś kto generalizuje sprawę i mówi marketing = reklama jest na tyle opiniotwórczy, abyśmy rezygnowali ze swojej pasji i obrażali się, jak ktoś nazwie nas „panem od reklamy”? Stwierdzenie to haniebnie zuboża marketing, który dzisiaj wcale nie opiera się na reklamie, gdyż po prostu jest ona zbyt droga. Współczesne zdobycze techniki, metody dotarcia do Klientów, nowoczesne instrumenty komunikacji biznesowej dają nam nieograniczone możliwości! Dzięki nim w szybki i tani sposób dotrzemy do świadomości Klientów, a inni będą mogli, jedynie z nadzieją na uzyskanie odpowiedzi, pytać nas: jak to się robi?


          Powróćmy, zatem, do naszych dywagacji na temat promowanie firmy bez ponoszenia kolosalnych kosztów na reklamę w TV, radio albo w czasopismach. Dzisiaj będzie krótko, a konkretnie. Kolejnym ważnym elementem przebicia się przez gąszcz stron internetowych jest dodanie swojej strony do wszelkich możliwych wyszukiwarek, np. Google, Interia.pl, Yahoo, Onet.pl, Gigablast… Podążając za mądrością wikipiedii dowiadujemy się, że wyszukiwarka internetowa to: „program lub strona internetowa, której zadaniem jest ułatwienie użytkownikom znalezienie informacji w sieci”. Marketing to nie tylko reklama, a Internet to nie tylko Google! Reasumując dodanie strony gwarantuje jej obecność w wynikach wyszukiwania, wszystkich wyszukiwarek. Narzędzie to jest całkowicie BEZPŁATNE! Nie wiążą się z tym żadne koszty, zatem trzeba z niego skorzystać. 

Jak wyszukać wyszukiwarki…

Wpisujemy: dodaj stronę do wyszukiwarki, dodaj URL, wyszukiwarki, itp. itd.
                    klikamy enter 
                    i po kolei dodajemy :)

A następnym razem omówimy potężną grupę narzędzi, zatem będzie dużo i ciekawie. Już dzisiaj zapraszam!

1 komentarz: