poniedziałek, 12 września 2011

Pliki do pobrania

        Czy wiecie, że 17 sierpnia minęło równo 20 lat od pierwszego połączenia internetowego w Polsce? Połączenie nastąpiło pomiędzy Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, a stolicą Danii. Trwało ono zaledwie jedną minutę. Dalszy rozwój Internetu miał miejsce początkowo jedynie pomiędzy uczelniami. Myślę, że ten dzień powinien być zaznaczony na czerwono w naszych kalendarzach, bo przecież mamy co świętować!

        W moim domu Internet zagościł kiedy byłam na pierwszym roku studiów. Pamiętam ten dzień, jak dziś. Było to dla mnie wielkie wydarzenie. Do trzeciej w nocy siedziałam przed monitorem. Nagle, dzięki kilku przewodom, otworzyły się przede mną drzwi do całego świata. W ciągu kilku minut zwiedziłam największe metropolie świata: Londyn, Los Angeles, Nowy Jork. Dotarłam nawet do piramid w Egipcie i bazyliki Świętego Piotra w Watykanie. Ogromne wrażenie zrobił na mnie rysunek Białego Konia Uffington oraz Stonehenge w południowej Anglii...

        Dzisiaj już chyba nie potrafilibyśmy żyć bez Internetu. Gdy patrzę wstecz, często zadaję sobie pytanie, jak przetrwałam podstawówkę i liceum bez dostępu do Internetu!? Oj nie było to łatwe. Odrabianie pracy domowej, przygotowywanie referatów, prezentacji jedynie z wykorzystaniem książek. I niezastąpiony „Świat Wiedzy”, który zawsze był ostatnią deską ratunku przed koniecznością udania się do biblioteki. Dzięki wytrwałości moich Rodziców udało nam się zebrać całą kolekcję. I do dziś siedem grubych segregatorów tryskających wiedzą zdobi mój pokój. 

        Reasumując, gdyby nie było Internetu nie mielibyście okazji czytać mojego kolejnego posta, za co pragnę Wam podziękować. I to kolejny dowód na to, jak wielkim dobrodziejstwem jest Internet. Dzięki niemu mogę dotrzeć to tak wspaniałych ludzi, jak Wy!!! A to dla mnie nieoceniona przyjemność.

     Po tym lekko przydługawym wstępie przejdźmy do meritum. Z tego, co pamiętam mieliśmy mówić o tym, jak wzbogacić i uatrakcyjnić naszą stronę internetową. I dziś będzie o roli tzw. „materiałów do pobrania” ze strony internetowej. 

Po pierwsze posiadanie na stronie WWW materiałów do pobrania zwiększa odwiedzalność strony. Dobry tytuł oraz zawartość merytoryczna załącznika może znacznie wzmocnić pozycję strony w wyszukiwarkach. Pamiętajmy, iż wśród materiałów do pobrania ze strony może być coś więcej, aniżeli tylko cennik naszych usług/produktów, czy wzór umowy, jaką podpisujemy z Klientami. 

Jeżeli prowadzisz studio fotograficzne zamieść krótki kurs fotografii. Jeżeli prowadzisz kancelarię adwokacką udzielaj darmowych porad prawnych, które można pobrać w formie PDF. Jeśli sprzedajesz kosmetyki przez Internet dodaj kilka wartościowych informacji na temat pielęgnacji cery w różnym wieku, które w formie poradnika będą dostępne do bezpłatnego pobrania. 
 
Merytoryczne pliki, które zawierają konkretną (i rzetelną) wiedzę będą często pobierane, a co za tym idzie ilość wejść na Twoją stronę WWW będzie systematycznie wzrastał, a tym samym Twój Page Rank poszybuje do góry.


Rodzaje plików 

Nie ograniczaj się jedynie do plików doc lub PDF. Puść wodze fantazji i pomyśl, jak jeszcze możesz zaprezentować się swojemu potencjalnemu Klientowi? Może krótki filmik prezentujący Ciebie, Twoją firmę, współpracowników, usługi? Może zdjęcia referencji, które dostałeś od zadowolonych ze współpracy kontrahentów? Może fotki z firmowej imprezy integracyjnej? 

Jak zamieścić pliki

Proces zamieszczenia plików na naszej stronie nie jest skomplikowany i każdy z nas jest w stanie zrobić to samodzielnie. Informacje na ten temat znajdziecie między innymi tutaj.

1 komentarz: