wtorek, 21 czerwca 2011

Wymiana linkami

          Każdy z Was kto kiedykolwiek spotkał się z problematyką pozycjonowania na pewno słyszał o pojęciach SEO i SEM. Jak zwykle skróty pochodzą od angielskich nazw. 
 
SEO - Search engine optimization

SEM - Search engine marketing

       Niewątpliwie pojęcia powstały w związku z ogromnym wzrostem znaczenie narzędzia zwanego Internetem. Większość z nas szuka usług za pośrednictwem Internetu. Coraz więcej osób decyduje się na dokonywanie zakupów siedząc we własnym fotelu. Warto, zatem zadbać o to, abyśmy, jak najlepiej pozycjonowali się w wyszukiwarkach i maksymalnie skracali drogę do potencjalnego Klienta. Wszystkie działania, o których już wspominałam na swoim blogu są nakierowane na osiągnięcie, jak najwyższej pozycji SEO, a tym samym dotarciem do jak największej liczby Klientów. 

Działania SEO dzielią się na:

 Black SEO                                         White SEO


niedozwolone działania pozycjonowania       dozwolone działania pozycjonowanie


Z kolei działania SEM zawierają w sobie SEO. Trochę to skomplikowane, ale tak to właśnie wygląda. Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :) SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych, np. kampanię PPC – Pay per click

Wymiana linkami może być prowadzona w dwojaki sposób.

Po pierwsze pamiętajmy o utworzeniu na swojej stronie internetowej zakładki „Partnerzy” lub „Współpracują z nami”. Umieszczajmy tam logo naszych Partnerów, krótki opis na temat tego, czym się zajmują oraz link do ich stron internetowych. Pamiętajmy o tym, aby tego samego wymagać ze strony Partnerów. Zasugerujmy im, że miło byłoby pojawić się w katalogu firm, z którymi współpracują. Widnienie wśród firm współpracujących podnosi naszą wiarygodność (ktoś już z nami współpracuje i nawet nie waha się nas polecić). Po drugie im częściej widniejemy na zewnętrznych stronach internetowych tym większą siłę przebicia ma nasza strona WWW.

Jeżeli jesteśmy „młodą firmą”, która dopiero startuje wiadomo, że nie będziemy mieli kogo wkleić do katalogu firm, które z nami współpracują. W takiej sytuacji zastanówmy się, czy nasi znajomi nie są właścicielami firm. Być może zechcieliby wkleić informację o nas na swojej stronie internetowej. Kolejna droga prowadzi do skorzystania z  usług firm, które umożliwiają wymianę linkami. Znajdziecie ją na przykład tutaj.

Ta forma wymiany linkami jest darmowa. Waszym obowiązkiem będzie jedynie wkleić na swoją stronę internetową odnośniki do innych firm (tych, z którymi chcecie wymienić się linkami). Wymiana linkami to kolejne narzędzie marketingu internetowego. Darmowe, buduje wiarygodność, dobrze pozycjonuje, zatem nie sposób z niego nie skorzystać ;)





1 komentarz: